Inspireras av Guy Kawasaki

GuyKawasaki

Att det är viktigt att jobba med sitt varumärke vet nog de flesta idag, men hur gör man? Guy Kawasaki är en man som har jobbat mycket med varumärken eller branding. Det här bildspelet är en enkel genomgång av hur man jobbar med sitt varumärke. Inga konstigheter, bara enkel klokskap. Det behöver inte vara svårare än så här när Guy förklarar.

Han berättar lite mer om varje bild på sin Linkedin-sida.

Jag har känt till Guy Kawasaki sedan 80-talet eftersom jag är ett Apple-fan och Guy under en period var Apple’s Chief Evangelist. Jag har läst hans bok The Macintosh Way som handlar om den tiden och den gav mig många igenkännande leenden, eftersom jag ju var en del av historien som en av många Apple-användare. Vill du läsa boken finns den gratis att ladda ner som pdf.

Enchantment

Senare har jag läst boken Enchantment som handlar om hur man hänför sina kunder. Det jag gillar med Guy är att det aldrig handlar om att tvinga sig på folk med sina erbjudanden, utan helst ska folk bli så förtjusta att de verkligen längtar att få köpa det du erbjuder. Jag gillar när folk kommer självmant.

Hans ständigt vänliga attityd imponerar på mig. Jag har skrivit e-brev till honom ett par gånger och han har svarat på de flesta e-breven. Dessutom svarar han så att det märks att han har läst vad jag har skrivit. Hur många kända personer gör det?

Som avslutning på detta hyllnings-blogginlägg kommer här en TED-föreläsning med Guy, The Art of Innovation. Enjoy!