När det är roligt på jobbet blir det lätt bra

Idag fick vi beröm. Beröm för att vi presterar minst lika bra som de stora reklambyråerna. Och det känns förstås mycket bra. Att bli uppskattad då och då är för mig livsviktigt. Det gör att man orkar mer och presterar bättre. Lagsport har alltid varit min grej.

Under våren har vi haft en tredje lagspelare i vårt team. Vi har jobbat inhouse på företaget Drömstugan i Sverige AB. Victor Jansson, som är marknadschef, har tillsammans med oss kreerat och skapat reklam, information och säljstödsmaterial inför säljstarten av Drömstugor. Vi tycker mycket om att jobba med Victor. Han kompletterar oss på ett ypperligt sätt. Och så har vi roligt.

Det som har varit roligast för mig var att få introducera iPad som säljverktyg. Att få göra om och flytta hem hemsidan till Gotland från en byrå i Stockholm känns också bra. Och att koppla ihop hemsidan med Facebook. Det känns också stort att få producera annonser som ska in i riksmedia.

Vårens arbete avslutades förra veckan med en rolig PR-grej. Sveriges Radios humorprogram Carpe F*****G Diem gjorde satir av Drömstugans ägare Pigge Werkelins visioner. Stor humor. Victor fick idén om att vi skulle göra en reklam-dia, alltså ett bildspel som illustrerade radioinslaget. Vi gjorde också en annons i DN där Pigge tackar Sveriges Radio för gratisreklamen och hänvisade till reklam-dian på hemsidan.

/Roine