Exempel på varumärkesarbete i praktiken

Efter att ha medverkat i arbetet med Varumärket Gotland på olika sätt, så har nu Stenströms medverkat lite mer praktiskt för att stärka Gotlands varumärke och bidra till en positionsförflyttning inom sektorn ”Bo på Gotland” så att kanske någon mer kommer på den goda idén att flytta till Gotland.

Eller, egentligen är det vi som privatpersoner, Åsa och Roine, som blivit intervjuade om hur det är att leva som par på Gotland.

Expressen har låtit Demoskop göra en undersökning av 3000 par runtom i Sverige. På frågan ”Hur lycklig är du i ditt förhållande?” har 76% av de tillfrågade på Gotland svarat att de är mycket lyckliga. Och det är i en klass för sig. Det är bäst i landet och på andraplats kommer Halland på ca 53% (lite svårt att se exakt i stapeldiagremmet). I genomsnitt har 47% av de tillfrågade angett att det är mycket lyckliga.

Det här fick vi reda på i december när intervjun gjordes och det var skälet till att vi medverkade. Vi är gärna med och sprider bilden av att Gotland har flest lyckliga par!

Hur de hittade oss? Via Åsas blogg! Bloggar har blivit något av journalisternas bästa vän när de behöver få fatt på personer att intervjua.

Journalist var Sofia Stridsman och fotograf Christian Örnberg. Serien kommer att gå varje vecka ända till 14 mars 2010.

Uppdatering: artikeln på expressen.se